Visszafordulási arány

Visszafordulási arány

2015-05-26 11:16:46

Tagek:
google, visszafordulási arány, analytics

Írta:
Siket Gábor





A Google Analyticsben helyet kapott egy visszafordulási arány mutató. Ez az érték megmutatja, hogy a látogatók milyen százalékban fordulnak vissza oldalunkról további böngészés nélkül. Sokan azt gondolják, hogy ez is a rangsorolási tényezők közé tartozik, de ez csak egy tévhit, ennek a számnak nincs hatás a keresőben elért helyezésre.

Viszont! Ettől eltekintve egy nagyon fontos dolgot mutat meg nekünk oldalunkkal kapcsolatban, hogy mégis mennyire érdekes az a tartalom, amit közlünk. Azok, akiknek magas ez az érték ne essenek kétségbe. Sajnos alapvetően ez az analitika hibás, mivel ha egy látogató eljut, weboldalunkra mondjuk egy facebookos megosztás esetén egy adott blog bejegyzéshez vagy hírhez és azt elolvassa, de nem kattint semmire attól még a publikáció elérte célját. Mivel a Google itt nem az alapján számol, hogy mennyi időt tölt el az adott munkamenetben a felhasználó az oldalon, ezért ha valaki csak egy adott hírre kíváncsi és aztán nem olvassa tovább az oldalt azt az analytics visszafordulásnak veszi.

Ez a kis hiba könnyen orvosolható a Google által ajánlott módszerrel. Lehetőség van oldalunkon elhelyezni egy kódot, aminek megadhatjuk, hogy hány perc elteltével ne számolja visszafordulásnak az adott megtekintést. Szóval feltételezzük azt, hogy egy áltagos bejegyzés elolvasásához kell 1 perc. Beállítjuk ezt az értéket és máris helyesebb statisztikát kapunk a visszafordulással kapcsolatban.

Google hivatalos bejegyzése: http://analytics.blogspot.hu/2012/07/tracking-adjusted-bounce-rate-in-google.html
Forrás: ite.hu

 

Keressen minket elérhetőségeinken

  • Ha felkeltettük érdeklődését ne habozzon, hívjon vagy írjon nekünk
  • 1106 Budapest X. kerület Jászberényi út 24-36 III.emelet
  • +36 70 327 89 43
  • info@netcorp.hu