SEO vs SEM. Mivel jár jobban?

SEO vs SEM. Mivel jár jobban?

2016-05-23 09:33:26

Tagek:
seo, keresőoptimalizálás, adwords, google, keresőmarketing

Írta:
Siket Gábor





Ha vállalkozásunk a versenyszférában helyezkedik el, mindenképp használnunk kell az online marketing eszközöket. A keresőkben való helyezés az egyik legfontosabb tényező.

Ahhoz hogy weboldalunk minél jobb helyezést érjen el a keresőkben keresőoptimalizálásra vagy keresőmarketingre van szükségünk. Ez a két szakterület nem ugyanaz, helyzettől és céltól függően kell használni.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Ez a folyamat nem más, mint a weboldal tartalmának megfelelő managmentje a keresők számára. Ezzel forgalmat generálunk, ami segíti a jobb helyezést elérését a keresőben. Különböző szabványok és ajánlásokkal, valamint a tartalom megfelelő kialakításával weboldalunk úgynevezett organikus helyezést ér el a keresőkben.

Keresőmarketing (SEM)

A keresőmarketing több részből áll össze. Egy nagy szeletet ebből maga a SEO tesz ki, a másik nagy része pedig a fizetett hirdetések. Ezek a kattintás alapú megjelenések a keresőkben. Azért terjedt el akár a facebook vagy a Google hirdetési felülete mivel a keretösszeget a hirdető határozza meg. A legismertebb ilyen szolgáltatás a Google AdWords.

A két szakterület átfedésben van egymással, ezért a tökéletes eredmény eléréséhez a kettőt együtt kel tudnunk alkalmazni. Alapvetően építsük fel jól weboldalunk tartalmát, linkjeit, folyamatosan foglalkozzunk a közösségi médiával, ezzel megfelelő helyezést érünk el. Ha kifejezett termékünket vagy szolgáltatásunkat szeretnénk, előtérbe helyezni indítsunk mellé egy AdWords kampányt, így biztosan tudjuk maximalizálni weboldalunk látogatottságát.

Keressen minket elérhetőségeinken

  • Ha felkeltettük érdeklődését ne habozzon, hívjon vagy írjon nekünk
  • 1106 Budapest X. kerület Jászberényi út 24-36 III.emelet
  • +36 70 327 89 43
  • info@netcorp.hu