Mit tegyünk, ha a termék nincs raktáron?

Mit tegyünk, ha a termék nincs raktáron?

2016-03-07 12:50:09

Tagek:
webshop, webáruház, raktárkészlet kezelés

Írta:
Siket Gábor





Elsődleges cél az eladás. Ha ez jól megy, akkor hamar szembe találjuk magunkat azzal a problémával, hogy valami nem lesz elérhető a raktárunkban. Ezt a helyzetet ügyesen kell kezelni, hogy ne essünk el a vásárlótól.

Az egyik legrosszabb választás, ha levesszük a terméket átmenetileg webshop kínálatából. Ezzel egyrészt jelezzük, hogy ténylegesen elfogyott a termék és nem tudjuk mikor lesz előreláthatólag újra rendelhető. Így nem csak a vásárlástól esünk el, hanem elveszítjük a link indexelését is, illetve csökken a termékadatbázisunk is átmenetileg. Így ezt a döntést csak akkor hozzuk meg, ha mondjuk már azt a terméket a raktárkészlet kifogyása után soha nem is akarjuk forgalmazni.

 

Alternatív lehetőségek egyike, ha a linket meghagyjuk, viszont átirányítjuk egy olyan oldalra ahol közöljük hogy a termék egyenlőre nem elérhető, de hamarosan újra készleten lesz, látogasson vissza később.

Az elmúlt időszak egyik legjobb megoldása, viszont ha feliratkozókat gyűjtünk. Amennyiben egy termék elfogyott a raktárból állítsuk át státuszát „Nincs készleten”-re viszont adjuk meg a lehetőséget, hogy az adott felhasználó e-mail címe megadásával értesítést kapjon arról ha újra rendelhető a termék. Így közvetlen módon vásárlásra tudjuk ösztönözni, ha újra beszereztük a terméket, ezen felül pedig külső (az oldalon nem regisztrált) e-mail adatbázist is gyűjthetünk.

Keressen minket elérhetőségeinken

  • Ha felkeltettük érdeklődését ne habozzon, hívjon vagy írjon nekünk
  • 1106 Budapest X. kerület Jászberényi út 24-36 III.emelet
  • +36 70 327 89 43
  • info@netcorp.hu