Miért szakad meg a vásárlás folyamata?

Miért szakad meg a vásárlás folyamata?

2015-10-12 12:24:26

Tagek:
webshop, vásárlás, webáruház készítés, kosár

Írta:
Siket Gábor





A Global Millennia Marketing egyik felmérésében azt boncolgatta az online vásárlások nagy része miért marad félbe akár a kosárba rakás után is. 833 kosarat elhagyó vásárlót kérdezte, meg hogy végül miért nem fejezte be a vásárlást.

 

Aki web áruházat üzemeltet annak ez nem egy különös jelenség. Statisztikákból láthatjuk, hogy a látogató telepakolja a kosarat, majd a vásárlás félbeszakad. Ezen elhagyott kosarak aránya átlagosan 50-75%. A látogatókkal való kapcsolattartás nagyon sokat segít ennek a problémának a megoldásában. A fent említett felmérésben a következő válaszok hangzottak el.

- túl drága szállítás, ami a vásárlás kezdetekor nem volt látható
- kiürítette a kosarát
- az összeválogatott termékek összértéke túl sok volt
- túl sok személyes adatot kellett kitölteni
- rossz weblap struktúra a vásárló nem tudta, hogy haladjon tovább a vásárlásban
- nagyobb összegű vásárlásnál nincs árengedmény, ingyen szállítás
- későbbre terezte a vásárlást
- ár összehasonlítást végzett, rákeresett máshol a termékre
- a szállítási idő nem egyértelmű
- regisztrálni kell még a vásárlás előtt
- hiányos termék leírás, ügyfélszolgálat hiánya
- nincs rendeléskövetési lehetőség

Amint a listából is látszik elnyomó részt valamilyen szolgáltatás hiány miatt nem sikerült a vásárlás. Ezen hibák nagy része előre tervezett programozói munkával kiküszöbölhetőek. A többi csak azon múlik, mennyire végzünk megfelelő piackutatást. Próbáljuk a versenytársak árát tartani, adjunk olyan ajándékokat, ami nincs meg más shopokban (ingyen szállítás bizonyos összeg fölött, százalékos árengedmény, ajándéktárgy, kupon a következő vásárláshoz). Törekedjünk arra, hogy a megjelenés a tartalom és az árak is egységes tükrözzék üzletünk minőségét. Természetesen ennek alapja egy megfelelő megjelenéssel és programozással rendelkező weboldal, ami arra készteti a potenciális látogatót, hogy vevővé váljon.

forrás: http://www.vallalkozzitthon.hu

Keressen minket elérhetőségeinken

  • Ha felkeltettük érdeklődését ne habozzon, hívjon vagy írjon nekünk
  • 1106 Budapest X. kerület Jászberényi út 24-36 III.emelet
  • +36 70 327 89 43
  • info@netcorp.hu